Jom Ikut Saya

05 Oktober, 2011

AYAM..

ASSALAM
SALAM 1 MALAYSIA
OK HARI NI AGAK LEWAT SY BERSIARAN...
PEPAGI DAH BYK KEJE..SORI K..
Kali ni nak share satu citer pendek..kejadian berlaku pada waktu petang didepan rumah sy..gini..sy pun x brape ingat bila tapi dlm bulan lepas la...lepas balik keje mcm biase cik hb akan bawak anak pusing2 dgn motor dan sy biasenya trus masuk keluarkan apa yg patut utk masak tapi hari tu sy leh jenjalan kat tepi longkang yg depan rumah sy tu..dah jln tepi longkang kompem ler tgok dalam longkang ada ape btul tak?..sekali yg ada seekor ibu ayam bersama anak2nya mungkin dia pun bawak anak2nya jenjalan kot..sy pun pe lagi..trus tahan cik hb yg tengah ronda2 tu..suh dia tangkap ibu & anak ayam tu..mula2 dia tak nak..pastu sy cakap kesian kat anak dia..gi la hanta kat tuan punya ayam ni (auntie india blakang rumah sy mmg bela ayam so sy rasa ayam dia ler)..lagipun dah ada 2 ekor yg mati masa tu..mungkin ibunya terpijak kot..sian tau..maka cik hb pun layankanlah bini dia yg ala2 baikla kononya aritu. so dipendekkan citer (namapun citer pendek) ...semasa proses nak menangkap tu mmg kecoh giler..coz anak2 sy takut dgn ibu ayam tu..terjerit2 diaorg ditambah lagi dgn jeritan ibu ayam emm..mmg kecoh...sy plak snap gambo tapi snap sambil dukung aidil..byk yg tak cun dari cun..so ini jelah yg ada...jom tgok
 
setelah ditangkap semuanya
ibu & anak mati 2 ekor tinggal 5 jer
tengah nak melarikan diri ni

masa ni cik hb nak tangkap ibunya dulu coz bila nak tangkap anaknya ibunya marah..huhuhu (ayat cam budak2)
dah dapat pon tapi tak brape jelas..sori
kejar anak pulak pun susah gak...laju jek dia lari
akhirnya dapat jugak
yang mati tu cik hb tanam tapi sy tak snap
dah masuk rumah coz dah nak maghrib masa tu

sekian cerita pendek sy semoga terhibur
kekekeke...

8 ulasan:

miloais berkata...

kesian ada yg mati....

munna berkata...

kesian anak2 ayam yg mati tu...mmg takut dgn ibu ayam klu ada anak kat belakang ..garang giler

ikatankasihku berkata...

kiutnyer, tp sy takut nak pegang

MaMa AiNi berkata...

memang prihatin macam mama !!...ha2x..mama pun tak bolih tgk binatang2 @ haiwan2 yg terbiar atau apa..mama juga cuba nak selamatkan hu2x..

Sharifah Nadzarah berkata...

miloais- ye lah kesian...

Sharifah Nadzarah berkata...

munna- ye munna kesian...tapi ibu dia garang giler...

Sharifah Nadzarah berkata...

ikatankasihku- sy klu anak dia tu bolehla..klu ibu dia tak berani..garang..

Sharifah Nadzarah berkata...

mama aini- kesian kan mama..itu pun ada yg dah mati...klu biar silap2 mati smua..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...